پس از جراحی چاقی باید از چه مایعاتی بیشتر استفاده شود؟
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

بیمارانی که جراحی چاقی یا لاغری انجام می دهند، مسلما نمی توانند به سرعت و پس از عمل اقدام به مصرف غذاهای سنگین و حجیم نمایند. از این رو باید بیشتر غذاهای آنها به صورت مایعات باشد. پزشکان متخصص دستور غذایی خاصی را برای بیماران خود توصیه می کنند، که اگر بیمار به این دستوران غذایی اهمیت دهد، می تواند نتیجه بهتری از جراحی به دست آورد.

از جمله مایعاتی که بیمار در طی دوره مراقبت های بعد از جراحی چاقی باید مصرف کند، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

استفاده از اب گوشت( گوشت قرمز یا گوشت مرغ را با مقدار کمی نمک، ساقه کرفس یا هویج، پخته و پس از صاف کردن، آب آن را به بیمار دهید).

اب میوه های طبیعی که با مقدار مناسبی اب رقیق شده باشد. (می توانید از آب سیب، آب پرتقال، آب کرفس، آب نارنگی و ... استفاده کنید).

مصرف آب معمولی

آب هندوانه که نیازی به رقیق کردن با آب ندارد.

مصرف شیرهای کم چرب یا فاقد چربی

مصرف چای خیلی کم رنگ یا استفاده از چای سبز هم به صورت سرد و هم به صورت گرم

استفاده از این مایعات می تواند علاوه بر این که روند مراقبت های بعد از جراحی چاقی را برای بهبود بیمار تکمیل کند، تمامی ویتامین های لازم را نیز وارد بدن بیمار نماید. تا بتواند با انرژی لازم و در مدت کوتاه ترین به بهبودی دست یابد.

یک دوره کامل مراقبت های بعد از جراحی چاقی چقدر است؟

بیمارانی که تمامی توصیه های پزشک خود را رعایت می کنند، موفق می شوند در مدت زمان کوتاهی بهبودی کامل بدست آورند. آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح چاقی و لاغری، بهترین نوع رژیم غذایی را به بیماران خود توصیه می کند. تا بیمار موفق شود به سرعت نتیجه مناسب را از جراحی خود به دست آورد.

یک دوره کامل مراقبت های بعد از جراحی چاقی بسته به میزان رعایت بیمار، متغیر می باشد. بیمارانی که تمامی توصیه های پزشک خود را رعایت می کنند، می توانند در طی 3 الی 4 ماه بهبودی کامل خود را به دست آورند. این دسته از بیماران اصولا دو روز در بیمارستان بستری می شوند.

پس از مرخص شدن بیمار از بیمارستان، دوره مراقبت های بعد از جراحی چاقی او آغاز می شود. ایشان باید به مدت دو هفته تنها مایعات مصرف کند. در صورتی که غذایی در این مدت مصرف شود، ممکن است برای بیمار مشکلاتی به وجود آید.

ابتدا لازم است مایعات رقیق استفاده شود، و پس از آن به تدریج بیمار می تواند از مایعات غلیظ تر نیز استفاده کند. در انتها نیز بهبودی کامل خود را به دست آورده و می تواند روند طبیعی زندگی خود را در پیش گیرد.

 




:: برچسب‌ها: مراقبت های بعد از جراحی چاقی , جراحی لاغری , لاغری , رژیم غذایی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
سمیرا سادات حسینی در تاریخ : 1399/10/6/6 - - گفته است :
سلام آقای دکتر میشه توی 3 قسط هزینه رو پرداخت کرد؟


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: